ایجاد بازارچه‌های صنایع‌ دستی در گلستان

سه شنبه 25 آبان 1400
12:59
hsi

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: حدود ۱۲۰ میلیارد ریال به ایجاد بازارچه‌های صنایع‌ دستی در گلستان اختصاص یافت.

احمد تجری بعدازظهر سه شنبه در چهارمین دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد صنایع دستی اظهارکرد: با توجه به مطرح بودن گلستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم نساجی سنتی کشور و برخورداری از هنرمندان بسیاری در این رشته، اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان دوره‌های توانمندسازی را برای فعالان صنایع‌دستی در رشته نساجی سنتی با همکاری تشکل‌ها برگزار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: این رویداد با هدف توان‌افزایی هنرمندان نساجی سنتی استان به مدت دو روز در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: در روز نخست کارگاه توانمندسازی جوامع محلی با حضور هنرمندان فعال غرب استان در رشته نساجی سنتی با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینیه روستای بالاجاده شهرستان کردکوی برگزار شد.

تجری عنوان کرد: در دوره‌های توانمندسازی به دنبال ایجاد زنجیره‌ای کامل از تأمین مواد اولیه تا عرضه و فروش هستیم و امیدواریم با تداوم روند توانمندسازی جوامع محلی و تشکل‌ها در روستاهای هدف استان، زمینه رونق فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی، ایجاد کسب‌وکار و اشتغال پایدار، رونق اقتصاد روستاهای هدف و کوچ معکوس به روستاها فراهم شود.

وی ادامه داد: استان گلستان پتانسیل بالایی در حوزه صنایع‌دستی دارا است که می‌طلبد در تمام زنجیره از تولید تا فروش مورد توجه ویژه قرار گیرد.

تجری با بیان اینکه در چند سال اخیر با پیگیری‌های انجام شده و تعامل مدیران استان اتفاقات خوبی در حوزه صنایع‌دستی رقم خورد، گفت: هفت بازارچه صنایع‌دستی در سطح استان در حال اجرا است که هرکدام پایگاهی برای تولید و فروش صنایع‌دستی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: دو بازارچه دائمی صنایع‌دستی در فصل پاییز در استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: در سال جاری رشد خوبی را در بخش اعتبارات صنایع‌دستی شاهد بودیم و حدود ۱۲۰ میلیارد ریال به ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در استان اختصاص یافت.


[ بازدید : 25 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]