بازدید بانوی اول پاکستان از غرفه ایران در بازارچه خیریه بین المللی

دوشنبه 8 آذر 1400
13:08
hsi

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره که همه ساله برگزار می‌شود با حضور «ثمینه علوی» همسر عارف علوی رییس جمهوری پاکستان و «سهیل محمود» قائم مقام وزارت خارجه این کشور گشایش یافت.

در این مراسم که هر سال به همت انجمن همسران مسوولان وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، سفرا و دیپلمات‌های مقیم این شهر و با هدف ترغیب کشورها به مشارکت در برنامه‌های خیریه سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، نمایندگی‌های دیپلماتیک اقدام به عرضه و فروش محصولات محلی - سنتی و صنایع‌دستی و فرهنگی خود می‌کنند.

«سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی کشورمان، دیپلمات‌ها و روسای نهادهای ایرانی در اسلام‌آباد نیز به همراه اعضای خانواده‌های خود در این جشنواره حضور یافتند.

بانوی اول پاکستان ضمن بازدید از غرفه کشورمان از سوی همسر سفیر ایران در اسلام‌آباد مورد استقبال قرار گرفت. وی همچنین در جریان ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های گردشگری، رسوم  سنتی، سوغات، امکان تاریخی و تمدن غنی آن قرار گرفت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان، با ارائه بخشی از جاذبه‌های فرهنگی و هنری کشورمان و عرضه سوغات و صنایع دستی ایران و معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و تمدن غنی ایران را به بازدیدکنندگان معرفی کردند.

بازدید بانوی اول پاکستان از غرفه ایران در بازارچه خیریه بین المللی

غرفه جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره با ارائه غذاهای ایرانی نظیر «چلوکباب و چلومرغ، شله زرد، حلوا، کشک و بادمجان» و عرضه سوغات ایران نظیر «پسته، نقل، گز و زعفران»، فرهنگ ایرانی را به بازدیدکنندگان ارائه کرد.

همچنین اماکن تفریحی و گردشگری ایران نیز از سوی غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی و شیرینی‌های محلی و سنتی ایران زمین نیز به همراه کتاب‌ها و دیگر آثار فرهنگی و هنری مردم ایران نیز، در این نمایشگاه عرضه شد.

در این جشنواره همچنین بخشی از آثار صنایع دستی ایران از جمله اساتید تذهیب قلم و خط اعزامی از کشورمان نظیر «منبت کاری، خاتم کاری، مینا کاری و گلیم ایرانی» به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال دیگر بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در این رویداد بین المللی، نمایندگی‌های دیپلماتیک و فرهنگی کشورهای «ایران، پاکستان، ترکیه، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، بنگلادش، نپال، مالدیو، ترکمنستان، چین، اوکراین، روسیه، مالزی، اندونزی، مصر، عراق، کویت، فلسطین» و چند کشور دیگر با نمایش محصولات فرهنگی و هنری، جلوه‌هایی از فرهنگ و آداب و رسوم خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. 
بازدید بانوی اول پاکستان از غرفه ایران در بازارچه خیریه بین المللی

[ بازدید : 30 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]