نقش بازارهاي دوره اي محلي در توسعه گردشگري محلي

سه شنبه 8 مهر 1399
11:48
hsi


روش تحقيق در اين پژوهش، توصيفي تحليلي بوده که به صورت کمي و با استفاده از ابزار پرسشنامه صورت گرفته است. روايي تحقيق از طريق نظر متخصصان و پايايي تحقيق با استفاده از آلفاي کرونباخ تاييد شده است. حجم جامعه آماري نيز از طريق فرمول کوکران در جامعه بازديدکنندگان از بازار بدست آمده که در حدود 400 نفر را شامل مي شوند. روش نمونه گيري براي انتخاب شهر، نمونه گيري طبقه اي و براي انتخاب نمونه ها در بين بازديدکنندگان نمونه گيري اتفاقي بوده است. براي داده پردازي و کسب نتايج از نرم افزار 
SPSS استفاده شده است. نتايج تحقيق حاکي از آن است که بازارهاي دوره اي محلي از نظر جاذبه هاي محلي (از قبيل آداب و رسوم، لباس و محصولات محلي) براي گردشگران جالب مي باشند. همچنين بسياري از گردشگران که به منطقه سفر مي کنند، در صورت وجود بازار محلي، در مدت اقامت خود از آن بازديد مي کنند. از طرفي متغيرهاي مختلفي همچون کيفيت محصولات محلي، نظارت بر بازار، مديريت بازار، فضاي بازار، جذابيت بازار و زمان تشکيل بازار بر جذب گردشگران تاثير مي گذارند که از ميان آنها دو عامل کيفيت محصول محلي و نظارت بر بازار، بيشترين نقش را در جذب گردشگران ايفا مي نمايند.
[ بازدید : 31 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]