انتظار راه اندازی بازارچه‌های محلی و صنایع دستی در کلانشهر کرمانشاه

شنبه 10 مهر 1400
10:29
hsi

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه کرمانشاه نیاز به ایجاد بازارچه‌های محلی و صنایع دستی زیادی دارد، گفت : حداقل در ورودی و خروجی کلانشهر کرمانشاه باید این نوع بازارچه‌ها را داشته باشیم، ضمن اینکه ایجاد بازارچه‌های کوچک اینچنینی در محله‌های شلوغ نیز می‌تواند با بازدهی بالایی همراه باشد.
بازارچه های محلی؛ مُسکنی موقت یا راهکاری موثر؟ - ایسنا

او با بیان اینکه باید از ظرفیت شهرداری برای سرمایه گذاری در نقاط مختلف شهر کرمانشاه استفاده شود، گفت : شهرداری‌ها می‌توانند از طریق ایجاد بازارچه‌های مختلف در نقاط مختلف شهر از طریق جذب سرمایه گذاران نقش مهمی در رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم داشته باشد.

رنجبر با بیان اینکه شهرداری باید رکن شورای اشتغال و سرمایه گذاری باشد، افزود: باید در شهر کرمانشاه و دیگر شهر‌های تابعه شهرستان کرمانشاه مثل کوزران، هلشی، ماهیدشت و ... جلساتی با حضور شهرداران برای استفاده از ظرفیت‌های شهرداری در ایجاد بازارچه‌های محلی و صنایع دستی گذاشته شود.

او ادامه داد: به عنوان مثال شهر هلشی در ۲۰ کیلومتری شهر کرمانشاه این پتانسیل را دارد که یک بازار فروش گوشت محلی داشته باشد و یا بیلوار می‌تواند بازار عرضه نخود، ماش و دیگر حبوبات باشد.

فرماندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به سهمیه اشتغال شهرستان کرمانشاه در امسال داشت و گفت: اگرچه سهمیه اشتغال شهرستان رسما اعلام نشده، اما حدودا باید برای ایجاد شغل برای ۱۹ هزار نفر برنامه ریزی کنیم.

رنجبر افزود: سهمیه اشتغال شهرستان کرمانشاه در پارسال ایجاد اشتغال برای ۱۷ هزار و ۹۲۱ نفر بود که در نهایت به میزان ۲۰ هزار و ۲۶۰ شغل معادل ۱۱۳ درصد سهمیه در نظر گرفته شده محقق شد .

[ بازدید : 20 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]