بازارچه هنگام

سه شنبه 20 مهر 1400
14:01
hsi

 
 
جزیره هنگام، جزیره‌ایدیدنی در خلیج فارس
 
بازار محلی هنگام یکی از زیباترین بازار‌های محلی ایران است؛ بازاری ساخته شده از مصالح بومی و محلی که در قدم به قدم آن، رنگ و بویی از سنت‌های کهن جزیره در کنار فروشندگان و زنان بومی با لباس‌های محلی رنگارنگ و دست‌سازه‌هایی زیبا از صدف به چشم می‌خورد. بازار هنگام علاوه بر اینکه مکان مناسبی برای خرید سوغات و یادگاری به شمار می‌آید، مکانی جذاب برای آشنایی با مردم بومی و فرهنگ جزیره و گوش سپردن به داستان‌ها و افسانه‌هایی درباره دریا است.
 
بازار جزیره هنگامبازار سنتی هنگامکودکی در بازار هنگامفروشندگان محلی در بازار هنگامفروشندگان با لباس‌های سنتی در بازار هنگاممنظره بازار هنگامگردنبند‌های صدفی در بازار هنگامسوغانی‌ها در بازار هنگامخرید سوغاتی در هنگامفروش صنایع دستی هنگامصنایع دستی هنگامصنایع دستی هنگام جزیرهبازار زیبای هنگامانواع صنایع دستی هنگامخرید یادگاری از بازار هنگامخرید
 
جزیره هنگام، جزیره‌ایدیدنی در خلیج فارس
 
در بازدید از بازار هنگام مزه کردن انواع غذا‌های محلی جزیره از جمله سمبوسه صدف یا میگو و نان محلی توموشی را نیز از دست ندهید. در بازار هنگام می‌توانید به عکاسی هم بپردازید یا دست خود را به خانم‌هایی بسپارید که نقش‌های زیبایی را با حنا روی دست شما خلق می‌کنند.
 
دهکده کوچک ماهیگیری
 
جزیره هنگام، جزیره‌ایدیدنی در خلیج فارس
 
دهکده کوچک ماهیگیری هنگام مشرف به ساحل اصلی جزیره است. این دهکده با میز و صندلی‌هایی ساده، مکانی عالی برای صرف غذا‌های تازه دریایی است. این غذا‌ها با ادویه‌های محلی به سبک بومیان منطقه طبخ می‌شوند و یکی از جاذبه‌های گردشگری هنگام به شمار می‌آیند؛ به‌ویژه برای گردشگرانی که علاقه‌مند به آشنایی با غذا‌های بومی هستند. سمبوسه‌های میگو، دوپیازه میگو، خرچنگ، ماهی‌های خوشمزه، برنج و میگو (حواری میگو) و انواع غذا‌های دریایی که با ادویه‌های خوش‌عطر بومی پخته می‌شوند، از جمله انتخاب‌های شما هستند. برای رسیدن به دهکده ماهیگیری از روستای شیب دراز سوار قایق شوید و از مسیر دریایی به آنجا بروید. 

[ بازدید : 36 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]