بازارچه دائمی صنایع دستی در استان کرمانشاه احداث می‌شود

دوشنبه 10 آبان 1400
17:25
hsi

بازارچه دائمی صنایع دستی در استان کرمانشاه احداث می‌شود

 صنایع‌دستی شاخص‌ترین و اصیل‌ترین جلوه‌گاه تاریخ و تمدن کهن ایران و فرهنگ و هنر ناب ایرانی بوده که به سبب داشتن ویژگی‌های خاص تبدیل به یک هنر و صنعت شده و با سرمایه‌گذاری اندک و سودآوری فراوان در بازارهای داخلی و خارجی همراه است.

صنایع دستی یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که کرمانشاه را شاخص کرده و انواع صنایع دستی تولید شده در این استان سبب شده که استان ما در این حوزه به عنوان یکی از به نام‌ترین شهرهای کشور شناخته شود. تولید آثار صنایع دستی با ویژگی‌های بسیار خوب و شاخص سبب شده گردشگرانی که کرمانشاه  به عنوان مقصد گردشی خود انتخاب می‌کنند حتما نسبت به مشاهده و تهیه این آثار اقدام کند.

با وجود این ظرفیت بسیار زیاد و فعالیت افراد مختلف در تولید صنایع دستی و ارائه آموزش‌های مختلف در زمینه احیای صنایع دستی که به فراموشی سپرده شده یا در حال کنار گذاشته شدن بودند، توجه به بحث بازار فروش این صنایع به صورت واحد و یکپارچه کمتر مد نظر بوده و فعالیت‌هایی که صورت گرفته هم به صورت پراکنده و در بخش‌های مختلف شهر قرار داشت و نبود بازارچه‌ای اختصاصی و مرکزی برای صنایع دستی در شهر و استان کرمانشاه شد تا فعالیت‌های این حوزه هم با پراکندگی زیادی همراه باشد.

صنایع دستی در پویایی اقتصادی یک منطقه و جذب گردشگر نقش غیر قابل انکاری دارد.صادرات اصلی و فعالیت اقتصادی بسیاری از شهرها و یا حتی کشورها مربوط به تولید و فروش صنایع دستی و بومی است.


[ بازدید : 36 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]