زنگار بی مهری بر بازارچه های مرزی

سه شنبه 25 آبان 1400
12:56
hsi

بعد از مدتها و با پیگیری های ما بالاخره قفل  بازارچه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه پس از ۷ سال تعطیلی در حالی که میلیارد ها زنگار بی مهری بر بازارچه های مرزیتومان تجهیزات آن خاک می خورد 11 شهریور امسال باز شد.

زنگار بی مهری بر بازارچه های مرزی

این بازارچه از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ به عنوان بازارچه نمونه صادراتی کشور مطرح بود.

استاندار خراسان جنوبی 11 شهریور در بازدید از این پایانه مرزی گفت: گفتگو ها و جلساتی هم  بین تجار ایران و افغانستان انجام شده و درخواست های زیادی برای فعالیت اقتصادی وجود دارد که با فراهم شدن زیرساخت ها به زودی میل مرزی ۷۳( گلورده) در درمیان و دوکوهانه در نهبندان بازگشایی خواهد شد.

تجاز افغانی و ایرانی هم خوشحال از بازگشایی این بازارچه مرزی، به روزهای بازگشت رونق فکر می کردند.

صادرات در یزدان کم رمق

حالا بعد از گذشت  بیش از 70 روز نتنها بازارچه های مرزی دوکوهانه و گلورده راه اندازی نشده است بلکه بازارچه مرزی یزدان هم که راه اندازی شده نیمه فعال است و رونقی در آن دیده نمی شود .

هم اکنون در بازارچه مرزی یزدان فقط خرده فروشی صورت می گیرد، بازارچه ای که میلیارد ها تومان برای آن هزینه شده فقط مقصد فروش رب و ماکارونی آن هم به صورت خیلی کم است .

این بازارچه با استان فراه افغانستان هم مرز است و هنوز از صادارت گسترده با افغانستان در آن خبری نیست .

افغانیست و خریدار محصولات غذایی است در حالی که مقداری رب به کول دارد می گوید: هر روز به این بازارچه می آیم و از آنجایی که نمی توانم با مایشن به این بازارچه تردد کنم مجبور هستم اینگونه خودم محصول مورد نیاز را خریداری کنم و به مرز افغانستان ببرم و در آنجا با ماشین آن را حمل کنم.

[ بازدید : 35 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]