17 کاری که نباید در هواپیما انجام دهید

دوشنبه 4 اسفند 1399
9:32
hsi

سفر کردن به خودی خود استرس زا است، پس بهتر است که دردسر مریض شدن در طول پرواز را به برنامه سفر خود اضافه نکنید. در این مقاله به شما می گوییم که میکروب ها در کجا پنهان می شوند و در طول پرواز چگونه سالم و آسوده باقی بمانیم.

1- لطفاً پابرهنه در هواپیما راه نروید

مهمانداران هواپیما همه چیز از استفراغ خونی گرفته تا غذای ریخته شده روی موکت هواپیما را دیده اند. لیندا فرگوسن که به مدت 24 سال سابقه مهمانداری هواپیما را دارد می گوید: «ما می بینیم که مسافران پابرهنه از صندلی های خود به داخل دستشویی می روند و این کار برایمان بسیار عجیب است، چون که کف هواپیما پر از میکروب است. هیچ وقت پابرهنه به دستشویی یا غذاخانه هواپیما نروید، چرا که بعضی وقت ها لیوان از دست ما می افتد و ممکن است خرده شیشه های تیز سر راه شما باشد.»


2- بی خیال یخ در نوشیدنی خود شوید

مطالعه ای از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در سال 2004 نشان داد که از بین 327 منابع آب هواپیمایی، تنها 15 درصد آن ها استانداردهای بهداشتی را رعایت می کردند. از سال 2009 و با ایجاد قانون نوشیدنی EPA، استانداردها بهبود پیدا کرده اند و در بیشتر هواپیماها آب نوشیدنی از آب شیر سِرو نمی شود، ولی تکه های یخ اغلب از همان آب تهیه می شوند. فرگوسن می گوید: «مخازن آب در داخل هواپیماها اغلب کهنه و پر از باکتری هستند. من به شخصه قطعاً از آب آشامیدنی درون بطری می نوشم. به همین خاطر است که بطری های آب بسیاری در هواپیما موجود است.»


3- در تمام طول پرواز روی صندلی خود ننشینید

در هواپیما، شما در خطر بیشتری برای ابتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) قرار دارید، که نوعی لخته خونی است که معمولاً در پاهایتان تشکیل می شود. از DVT به عنوان «بیماری کلاس اکونومی» یاد می شود و راه رفتن برای چند دقیقه یا ایستادن برای کشش دادن به پاها روش های خوبی جهت جلوگیری از آن است. (فقط یادتان باشد که کفش هایتان را به پا داشته باشید!) همچنین، سعی کنید از پوشیدن لباس های تنگ که می تواند جلوی جریان خون در هنگام پرواز را بگیرد خودداری کنید. مهم ترین کار این است که سعی کنید حداقل هر چند ساعت راه بروید و پاهایتان را حرکت دهید. اگر نمی توانید بلند شوید، می توانید ورزش هایی را روی صندلی خود با بالا بردن زانوهایتان به صورت تکی به سمت سینه خود و جابجا شدن روی صندلی خود انجام دهید.


.برای خرید بلیط هواپیما مشهد میتوانید به سایت مستر بلیط مراجعه کنید.

https://airplanemag.blogspot.com/2021/02/17.html



[ بازدید : 17 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]