آشنایی با دیدنی های بندر ترکمن

چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400
9:40
hsi

بندر ترکمن
مطالب مرتبط:آشوراده، تنها جزیره ایران در دریای خزر + تصویرلباس های محلی ایران را بشناسیم

سفر به بندر زیبای ترکمن تجربه ای متفاوت برایتان خواهد بود. از همان بدو ورود به این شهر، چیزهای جدیدی خواهدید دید که سفرتان را جالب خواهند کرد. شاید اولین چیزی که توجهتان را در بندر ترکمن جلب می کند، نحوه پوشش محلی و بسیار زیبای زنان سختکوش ترکمن در این شهر باشد. زنان ترکمن لباس های رنگارنگ بلند یا بلوز دامن هایی زیبا به تن می کنند و به جای روسری، شال معروف و بسیار زیبای ترکمن را به سر می کشند.

اگر خواهان چشیدن طعم غذاهای متفاوت هستید، بندر ترکمن یکی از گزینه ها برایتان خواهد بود. جایی که غذاهای خوشمزه ای مثل چکدرمه را پیش رویتان خواهند گذاشت.

لباس محلی ترکمن ها

موقعیت جغرافیایی بندر ترکمن

بندر ترکمن یکی از شهرهای زیبای استان گلستان است که با مرکز این استان یعنی گرگان، حدود ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. این شهر در سواحل شرقی دریای مازندران، به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای بندری خطه شمالی کشور شناخته می شود. این شهر از سمت شمال به گمیش تپه، از سمت غرب به دریای مازندران و خلیج گرگان، از سمت جنوب به شهر کردکوی و ارتفاعات جهان نما و از شرق به شهر گرگان محدود می شود.


بندر ترکمن یکی از شهرهای تازه تاسیس کشور است. در زمان سلطنت رضا شاه پهلوی در سال ۱۳۰۶ این شهر بنا شد و نام آن را در ابتدا بندر شاه گذاشتند. طراحی این شهر را گروهی از مهندسان مطرح بلژیکی مطابق با جدید ترین اصول معماری و شهرسازی انجام داده اند. اکثریت مردم این شهر ترکمن و سنی مذهب هستند ولی در گوشه و کنار این شهر می توان اقوام دیگری از جمله مردم بلوچ سیستان را مشاهده کرد. در ادامه، به معرفی دیدنی های این شهر خواهیم پرداخت.


[ بازدید : 20 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]