راهنمای رفتن به بازارهای یزد

دوشنبه 7 تير 1400
10:02
hsi

بازار خان

بازار خان یزد

طولانی‌ترین بازار یزد و یکی از قدیمی‌ترین‌ها بازار خان است. بازار خان در دوره ناصری ساخته شده و تیمچه‌ها و سراهای مختلفی دارد. بازار خان در در دل خودش بازارهای کوچکی و بزرگی زیادی را جای داده که هر کدام مربوط به صنف خاصی‌ست. ترمه یزد را که از معروف‌ترین سوغات‌های یزد است، می‌توان از این بازار و مغازه ترمه رضایی خرید.

بازار خان از ۸ صبح تا ۱۰ شب باز است.

آدرس: یزد، خیابان قیام

بازار قیصریه

بازار قیصریه یزد

مثل بیشتر شهرهای بزرگ ایران، یزد هم بازار قیصریه دارد که مربوط به اواخر قرن دوازدهم هجری قمری‌ست. قیصریه به نسبت دیگر بازارهای قدیمی یزد، نظم و ترتیب بهتری دارد و بیشتر قسمت‌هایش به حجره‌‌های فروش پارچه اختصاص دارد.

آدرس: حدفاصل میدان و مدرسه خان یزد

بازار زرگری یا طلافروشان

بازار زرگری یزد

اگر خواستید طلاهای معروف یزد را ببینید، راهش رفتن به بازار زرگری‌ست. بازار زرگری، مربوط به سده دوازدهم و سیزدهم است و ۵۳ مغازه دارد. یکی دیگر از قطب‌های طلا و جواهر یزد، بازار کویتی‌ها در میدان شهید بهشتی‌ست.

آدرس بازار زرگری: شمال خیابان قیام

بازار پنجه علی

بازار پنجه علی

بازار پنجه‌علی، بازار مسگرهای یزد است و قدمتی ۶۰۰ ساله دارد. در این بازار انواع و اقسام ظروف مسی و فلزی فروخته می‌شود. بعد از گشت و گذار در این قسمت هم به بازار تبریزیان می‌رسید که آخر بازار پنجه علی قرار دارد.

اگر به بازار پنجه علی رفتید، کافه پناهنده را که یکی از بهترین رستوران یزد است فراموش نکنید. در اینجا، عدسی و کباب کوبیده‌های خیلی خوشمزه‌ای پخته می‌شود و ارزان هم هست.


[ بازدید : 13 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]