ایستگاه راه آهن تهران

چهارشنبه 23 تير 1400
14:19
hsi

سفر کردن از الزامات زندگی هر فردی است و روش های گوناگونی دارد. برخی سفرهای هوائی را به سفرهای زمینی ترجیح می دهند و برخی برعکس. هرکدام به نوبه خود دارای مزایا و معایبی می باشد. یکی از روش های سفر زمینی بهره بردن از قطار است. مطمئنن بسیاری از افراد به دنبال این تجربه شیرین هستند. سوت قطار برای افراد زیادی به نوعی نوستالژی تبدیل شده است و شنیدن آن شعف خاصی را به وجود می آورد. صدای حرکت قطار بر روی ریل نیز همین حس را برای ما می آفریند. برای اینکه بتوانیم با قطار سفر کنیم نیازمند وجود ایستگاه قطار در مقصد است. شهرهای زیادی در ایران نیستند که از این مزیت برخوردار باشند اما تهران یکی از این شهرهاست. در ادامه این مطلب شرح کلی از ایستگاه راه آهن تهران برای شما خواهیم آورد. اگر به این دست از مطالب علاقمند هستید می توانید به مجله گردشگری مستر بلیط مراجعه کنید و به مطالعه مطالب بپردازید.

تاریخچه و معماری ایستگاه راه آهن تهران

تاریخچه راه آهن تهران

احداث ایستگاه راه آهن تهران به سال 1306 بر می گردد. در این زمان کلنگ احداث آن در زمینی با مساحت 174 هکتار در جنوب شهر تهران زده شد. این ایستگاه از اطراف به  شوش، کشتارگاه (بهمن)، بزرگراه بعثت و خیابان ری می رسد.

خرید بلیط قطار تهران با استفاده از روش های آنلاین بسیار لذت بخش تر و راحت از روش های حضوری است.

معماری ساختمان ایستگاه راه آهن تهران

ساختمان آن توسط یک معمار اکراینی طراحی شده است که به دعوت یک شرکت آمریکائی برای این کار به ایران دعوت شد و در همین کشور نیز فوت کرد و در گورستان ارامنه تهران به خاک سپرده شد. کریم بهزاد برادر مینیاتورسیت معروف حسین بهزاد نیز ناظر پروژه بود.

ساختمان ایستگاه راه آهن تهران با شیوه اکسپرسیونیسم آرمانگرا و الهام از معماری باستانی ایران طراحی و ساخته شده است. ورودی ایستگاه مرکزی طراحی گسترده دارد که از طریق پنجره‌ها، بازشوها و جرزهای سراسری دیوارها نیز کاملاً آشکار است. ایستگاه سراسر از آهن و سیمان ساخته شده است، پنجره‌های آن از برنز و آهن و نمای خارجی آن از سنگ سفید تراورتین است که از معدن سنگ پل سفید استخراج گردیده است.

از کل مساحت ایستگاه تهران مساحتی در حدود 30،000 متر مربع به ایستگاه مسافربری اختصاص دارد که شامل سالن انتظار و ۵ سکوی مسافربری است و بعد از مدت اندک سکو ششم احداث گردید که هر سکو شامل دو خط مجزا می باشد.


https://mrbilit.com/mag/tehran-train-station/


[ بازدید : 14 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]