موزه کامبرین

شنبه 2 مرداد 1400
13:09
hsi

تاریخچه موزه کامبرین

این موزه با ارزش که در شهر یزد افتتاح شده، در واقع محلی است که قصد دارد تا تاریخ و علم دیرینه شناسی را در کنار نمونه های با ارزش آن، برای آیندگان حفظ کند. ارزش نمونه ها و فسیل های موجود در این موزه نه تنها در ایران بلکه در عرصه جهانی قابل تامل است.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

پس از تهیه بلیط و ورود به این موزه با راهروهایی رو به رو می شوید که پس از عبور از آن ها به گنجینه اصلی فسیل های این موزه می رسید. موزه کامبرین در واقع متشکل از فسیل های دوره کامبرین است، که از آن به عنوان اولین دوره زمین شناسی یاد می شود. فسیل های موجود در این موزه با دقت تمام نگهداری می شوند و اطلاعات هر کدام روی لیبل های کوچکی در زیر هر فسیل قرار گرفته است که بازدیدکنندگان در صورت علاقه به اطلاعات بیشتر می توانند از آن ها استفاده کنند. جالب است بدانید که این موزه تنها منبع علمی مشخص و معتبر در ایران است که در کارگاه های آن علم دیرینه شناسی آموزش داده می شود که با توجه به رده های سنی مختلف، آموزش های آن دسته بندی شده اند.

دوره کامبرین

دوره کامبرین

چنانچه در مورد این دوره از زمین شناسی کنجکاو شده اید، باید بدانید که این دوره به 570 میلیون سال قبل باز می گردد و در واقع دورانی به شمار می آید، که تحولی در حیات و زندگی جانوری محسوب می شده است. در این دوره حیات ساده و تک سولی به تدریج با ظهور موجودات پر سلولی شکل تازه ای به خودش گرفت و جالب است بدانید که هنوز هم بعد از گدشت سال ها، اطلاعاتی در مورد اینکه چطور این تک سلولی های ساده تبدیل به موجوداتی پر سلولی با حیات پیشرفته شدند در دست نیست. مطالعات در مورد این دوره نشان داده است که در طول آن موجودات عجیبی پا به عرصه وجود گذاشته اند که با گذشت زمان در عرصه بقا شکست خورده اند و به طور کلی منقرض شده اند. نمونه هایی که در موزه کامبرین یزد وجود دارند قدمت شان به بیش از 500 میلیون سال قبل باز می گردد و همین امر برای مشخص کردن ارزش و خاص بودن آن ها کافی است. چنانچه علاقه دارید تا در مورد علم دیرینه شناسی و تاریخچه آن بیشتر بدانید، می توانید در کارگاه های آموزشی که در این موزه برگذار می شود شرکت کنید و به روز ترین اطلاعات را از مراجع علمی به دست بیاورید.چنانچه شما هم علاقه مند هستید تا از این موزه با ارزش و خاص دیدن کنید، مستر بلیط تهیه بلیط هواپیمای یزد را به شما پیشنهاد می کند. با این کار شما نه تنها سفری امن و آرام خواهید داشت

شرایط بازدید از موزه کامبرین

این موزه فرهنگی همه روزه در دسترس بازدید کنندگان قرار دارد. ساعات بازدید از آن طبق آخرین قوانین از 8:30 صبح الی 14:30 بعد از ظهر و هم چنین 17 تا 21 می باشد. شما برای ورود به این موزه به تهیه بلیط احتیاج خواهید داشت که برای گردشگران ایرانی هزینه ای معادل 5 هزار تومان و برای گردشگران خارجی مبلغ 10 هزار تومان خواهد بود.

شرایط بازدید از موزه

https://mrbilit.com/mag/cambrian-museum/


[ بازدید : 37 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]