جاهای دیدنی اطراف اصفهان که حتما باید دید

چهارشنبه 7 آبان 1399
15:53
hsi



دهکده گلستان کوه و لاله‌های واژگون افسانه‌ای آن

در فاصله 12 کیلومتری از خوانسار منطقه‌ای حفاظت شده به نام دهکده گردشگری گلستان کوه قرار دارد. گلستان کوه یکی از دیدنی‌های اطراف اصفهان است و در حقیقت می‌توان گفت که بهشت علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و کوهنوردی محسوب می‌شود. دهکده گردشگری گلستان کوه در کیلومتر 2 جاده خوانسار به سمت اصفهان و مقابل سد خاکی باغکل قرار دارد. اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید می‌توانید لاله‌های واژگون معروف را هم ببینید.

ساز دیگر جذابیت‌های گلستان کوه خوانسار چشمه‌های جوشان طبیعی و گیاهانی است که خاصیت درمانی دارند.

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

این دهکده امکانات تفریحی رفاهی فراوانی دارد و برای طراحی آن از شهرک‌های توریستی بین‌المللی مدرن ایده گرفته‌اند. دهکده گلستان کوه اصفهان دارای امکاناتی از قبیل هتل 5 ستاره، ویلاهای اجاره‌ای، پارک آبی، استخر، سونا، جکوزی، زمین‌های ورزشی، انواع رستوران، پارک، بازارچه  محلی و بازی‌های تفریحی است. بهترین زمان سفر به گلستان کوه فصل بهار است.

کوه صفه

کوه صفه از دیگر جاهای دیدنی اطراف اصفهان محسوب می‌شود که به دلیل نزدیکی به اصفهان و امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی خوبی که دارد، در میان بازدیدکنندگان بسیار محبوب است. در واقع کوه صفه یکی از نمادهای شهر اصفهان بشمار می‌رود. در سفر به اصفهان می‌توان از هر قسمت سطح شهر خودنمایی کوه صفه را دید. صفه با نورپردازی فوق‌العاده‌ای که دارد شب‌ها دیدنی‌تر هم می‌شود.

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

کوه صفه اصفهان تقریبا همانند بام تهران است، چون وقتی بالای کوه صفه می‌روید تمام شهر اصفهان را زیرپایتان می‌توانید تماشا کنید.

کوه صفه در جنوب غرب اصفهان قرار دارد و به خاطر برخورداری از ارتفاع مناسب و طبیعت بکر انتخاب خوبی برای دوستداران پیاده‌روی، کوهنوردی و سنگ‌نوردی بشمار می‌رود. وجود صخره‌های بزرگ و مرتفع یکی از ویژگی‌های خوب صفه است که موجب گسترش ورزش کوهنوردی تخصصی و سنگ‌نوردی شده است. مردم محلی به خاطر محیط سنگی صافی که کوه صفه دارد، این منطقه را صفه نامیده‌اند.

از دیگر تفریحات کوه صفه تله کابین صفه است که با 50 کابین چهار نفره امکان رسیدن به بام صفه را آسان کرده است. این تله کابین 2 خط دارد. خط اول آن 1850 متر طول دارد و از بزرگراه شهدای صفه شروع شده و تا گردنه باد می‌رود. خط دوم تله کابین صفه هم با طول 650 متر از گردنه باد شروع می‌شود و به قله شاهدژ می‌رود.


[ بازدید : 47 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]