بازارهای سنتی و مدرن اهواز

شنبه 6 شهريور 1400
14:06
hsi

اهواز شهر زنده و پر هیاهویی است. در هر فصلی از سال چه زمستانهای دل‌انگیز و چه تابستان‌های گرم که به قول خودشان خرما پزان است، رونق و جنب و جوش در خیابان‌ها و بازارهای این شهر دیده می‌شود. در بازارهای سنتی زنان و مردان ماهی‌هایی که از آب گرفته‌اند و محصولات باغچه‌هایشان را برای فروش می‌آورند. در فصل کُنار تمام خیابان نادری بوی کنار‌هایی را می‌گیرد که دست‌فروش‌ها بساط کرده‌اند. بوی قهوه‌های عربی از میان قهوه‌خانه‌های بازار بیرون می‌زند و صدای موسیقی جنوبی شور و نشاطی که بین این مردم جریان دارد را بیشتر از هرچیز به دل و جان مسافران و تازه‌واردان سرازیر می‌کند. در ادامه با بهترین مراکز خرید اهواز آشنا خواهیم شد.

بازار عبدالحمید

این بازار قدیمی‌ترین بازار شهر است. در زمان قاجار پاتوق ثروتمندان شهر و مهمترین مرکز تجاری بوده. امروز این بازار رونقش را از دست داده و دیگر محلی برای عرضه اجناس ارزان و آمد و شد قشر ضعیف‌تر جامعه است. حتی اگر قصد خرید ندارید به این بازار سری بزنید چون بناهای ارزشمند تاریخی مانند خانه دادرس و کاروانسرای شیخ خزعل در این بازار‌ند و دیدنشان خالی از لطف نیست.

بازار امام خمینی اهواز

این بازار هم یکی از قدیمی‌ترین‌هّای شهر است که امروزه نمای آن را بازسازی کرده‌اند. معماری‌اش با آجر انجام و مسقف است. در قدیم به این بازار خیابان پهلوی می‌گفتند. این بازار هنوز هم مانند قبل پر رونق و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن قابل یافتن است.

مرکز خرید زیتون

این مرکز خرید در فلکه سنگر قرار دارد. قیمت‌هایش نسبتا مناسب است و علاوه بر خرید پوشاک زنانه و مردانه می‌توانید به رستوران‌ها و فست‌فود‌ّهایش هم سری بزنید.

سیتی‌سنتر مهزیار

این مجتمع یازده طبقه دارد و تقریبا هر چیزی که به کارتان بیاید در ان پیدا خواهید کرد. دو هایپر مارکت برای خرید روزانه، تعدادی زیادی بوتیک برای خرید پوشاک، یک طبقه فودکورت، یک رستوران سنتی در پشت بام از امکانات این مرکز خریدند.

پاساژ کربلایی

این پاساژ تقریبا بزرگترین بازار موبایل و کالای دیجیتال اهواز است. اگر در سفرتان قصد خرید این گونه اجناس را دارید به پاساژ کربلایی مراجعه کنید.

بازار کاوه

بازار کاوه هم از آن بازارهای محلی و سنتی است. هنوز هم بسیاری اهوازی‌ها برای خرید ماهی و میگو و مایحتاج اولیه خانه اینجا را انتخاب می‌کنند.

بازارچه صدف

این بازار به آخر آسفالت هم مشهور است. بسیاری از مردم برای خرید ماهی و میوه به این بازار می‌آیند. هرچند چندان تمیز نیست اما دیدنش برای مسافران خالی از لطف نخواهد بود.


[ بازدید : 17 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازارچه محلی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]